Toffelhjältar....

.....Eller som jag väljer att kalla dem, typiska FILIPPA K-MÄN!!! Han är den moderne toffeln, vandrar oftast, sorgsen och vilsen på gatorna, iklädd något grått, barnsele på magen, och lyder givetvis minsta vink ifrån sin tjej/fru...HAN HAR GETT UPP SITT LIV!!!
Hur beskriver man då bäst vad en Filippa K-man är för något....Oftast så rädda för att vara mansgrisar, så de utplånar sig själva totalt istället, bor oftast i Stockholms innerstad, har något diffust arbete, inom någon större organisation, läst för många poäng på universitetet, och en bakgrund som indiepoppare. Jag ska försöka att utveckla detta ytterligare, men det som skrämmer mig mest är att denna farsot håller på att sprida sig över resten av landet!!!!!
Deras kläder kommer offtast ifrån Filippa K, eller möjligen Acne, inte mer än sällan har de med sig 3 påsar med heminredningssaker, som de har hittat i Elle Interiör.....Han har gett upp sitt liv, och lever nu något som mer påminner om en stilla död, än ett liv som vuxen människa.
Allt är inrutat, genom att de "tillsammans! har bestämt, vad som är förnuftigt och rättvist!! Förmodligen så spelas det bara Coldplay och sammlingsskivor med "loungemusik" hemma, för att "de gillar det båda två".......Hans egen musik får därmed stanna i I-pod lurarna!! Livet är reglerat efter vad HON har läst i kvällstidningarnas söndagsbilagor, eller möjligen med hjälp av excelark där man räknar ihop timmar och sysslor.......
Filippa K-mannen är även den typiske urspåraren, på julfester/grabbkvällar, ligger och spyr i något hörn, eller tycker att det är "ballt" att klättra upp naken i julgranen.....Konflikter undviks till varje pris genom att de oftast genom att de oftast bara ger upp när tjejjen, snackar, snackar, snackar....
Så hur ska man då kombinera livet, med behov av frihet, samtidigt som man avgudar sin tjej!!!
Här gäller det att göra en ordentlig inventering, vad man egentligen gillar!! Fiske, skejtboard, skidåkning, festivaler, innebandy, fotboll, pubrundor med polarna, tv-spel...osv osv.....När du väl har gjort detta så kan du lugnt tala om för din flickvän- Älskling, jag är skidåkare, och får jag inte åka skidor så blir jag olycklig.  En annan sak är att tjejjer väldigt sällan gav varandra spö på skolgården, och det gör dem till totalt omöjliga förhandlingspartners i hemmet, de ger sig aldrig, och har en helt annan syn på konflikter. Hur moderna de än anser sig vara, så bygger de flesta av deras normer på vad deras mammor/mormödrar tyckte en gång i tiden......
För det första.....Hur såg ditt liv ut som singel??? Eller, hur ser det ut som singel idag??? Är det ett problem att tvätta mer sällan?? Bor det små djur i sängen?? OM INTE, vad är det då för fel på ditt sätt att sköta ett hem??
VAR EN STOLT INDIAN OCH STÅ UPP FÖR DIG SJÄLV!!!! Det är inte alltid lätt att passa in i medias normer, för hur man ska vara....
Tjejer älskar att sända ut signaler, att de ska göra slut, för att de tycker att allt känns hopplöst. I 9 fall av 10 är detta bara tomt prat, som du lugnt kan skita i.....Och förresten, vem faan vill leva ett liv i skuggan, där ens kvinna påminner mer om Morran i Mumintrollen, än om en fantastisk partner!!!
Låt gittaren hänga kvar på väggen, och låt inte din nästa öl med polarna bli en gravöl, för att din bäste vän har dött i en infarkt vid 63 års ålder...........

Och så avslutar jag med lite allvar........DET VIKTIGA ÄR INTE VAD DU HAR FÖR SAKER RUNT OMKRING DIG....DET VIKTIGA ÄR VEM DU HAR DÄR!!!!!!!!

Love, love, love........


Kommentarer
Postat av: tess

Ja tar alltid i, i alla ja gör vet du... de du ja e värre än Morran vet du... jäklar annamma...



E du singel??? //Tess

2009-02-08 @ 12:57:43
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Annelie

Såna finns det väldigt många av, tyvärr =(



Ha en fin dag!

2009-02-08 @ 13:36:59
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Kattis

Hahaha, är det det dom är Filippa K-män.

JA, det är alldeles för lite schlager i schlagerfestivalen nuförtiden. Alltså blir det inget tittande på det.

Inte för jag är nån schlagermänniska precis, men rätt ska vara rätt. Hihi.

Ha en skön söndag!

Kram

2009-02-08 @ 15:32:56
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Evelina

Haha, kul :)

2009-02-08 @ 15:56:02
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: tess

Trasig själ lät inte bra... får man fråga varför?? Har du mätt någon såndär MORRA??? Typ.... Du verkar ju vara en hyvens kille å händig dessutom... lovar snart dyker drömkvinnan upp //Tess

2009-02-08 @ 16:28:58
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Malin

Tror du i många fall har rätt där, även om jag inte visste att det var ett speciellt namn på den mannen.. Många håller kärleken lite för hårt, och då kvävs den med tiden.. Jag har ibland fått höra att jag "släpper" min gubbe lite "för" ofta, speciellt sommartid då det är golfsäsong, men det är ju ett av hans intressen, och därmed en del av honom. Inte så att jag alltid tycker att det är kul när han åker, men jag vill ju att han ska må bra, själv skulle jag heller aldrig bli nekad att göra det jag vill... Visst är det bra med lite eftertanke då och då, det behöver vi alla!

2009-02-08 @ 18:17:37
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: tess

KLart hon gör JAG finns ju.... Å ja e drömkvinnan vet du....



Men sedan är de väl så... ibland ställer man väl lite fööör stora krav kanske???



Har du barn? //Tess

2009-02-08 @ 18:58:49
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Klart ja har ska ju snärja en SNICKARE ha ha ha... har massa jobb som ska göras här hemma ;-D SKOJJAR....



LÄgger till dig men håll dig RUMSREN ha ha...Jag är ju en GIFT kvinna. //Tess

2009-02-08 @ 20:32:53
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Jumo

Jag hänger upp tv-n på väggen! Skål! // J

2009-02-09 @ 18:15:22
URL: http://jumo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0