En stor....

........Anledning till att jag lever som "singel", fick jag åter igen bevis för idag när jag tog min lunchrast på det lokala cafet i sdaden som jag lever i!!!  Vet inte riktigt hur jag ska kunna få ner det på "print" så att det går att förstå, men det handlar mest om tre vänninor, som förmodligen hade sin lunchrast de med!! Med min tur, så valde de givetvis samma ställe som mig!!
Dessa tre (ca 40 år) en gissning från mig är att de jobbar på arbetsförmedlingen, eller försäkringskassan eller något liknande, hade till att börja med enorma bekymmer om vad de skulle äta. Jag hamnade givetvis precis bakom dem i kön!!
Två av dem löste matproblemet relativt enkelt, men den tredje hade förmodligen stått där än, om det inte vore för "byggarn" som till slut fick förklara för henne att det var dags att bestämma sig, INNAN de plockade fram Tisdagens meny!!!! Till slut föll valet till en bakad potatis med skagernröra (59 spänn), hon var givetvis tvungen att påpeka priset, då hon tyckte att det- VAR LITE VÄL HÄFTIGT, MED TANKE PÅ ATT JAG BARA VILL HA VATTEN TILL.....Hon betalade motvilligt, och fick sedan sin mat...Varpå hon utbrister förtvivlat- VA...ÄR DET RÄKOR I RÖRAN???? Öhhhhhh!!!!!! För helvete, håll dig till eran personalmatsal, tänkte jag för mig själv.... Hon tålde givetvis inte räkor!!! Jag kunde inte låta bli, utan bad om att få gå före..Då undrade hon varför!! Varpå jag vänligen förklarade att jag visste precis vad jag ville ha och att det skulle gå fort!!
Efter att hon gjort en mycket provokativ djup suck, så släppte hon förbi mig...Tack gode gud för det!!
Får min mat, går och sätter mig, har en Plaza Interiör med mig som jag skulle läsa i lugn och ro............ Men vart sätter sig då detta sällskap??? Bordet bredvid mig så klart!!!!!
Där började det genast att pratas skit om allt mellan himmel och jord..Det var halta hästar, trasiga markiser, och grannarnas ungar som hade för korta byxor, fast de minnsan hade hunnat att köpa en ny husvagn för 200.000 kr!!! Och det var Peter som var småsnål som inte ville köpa den där hyllan minsann....Till slut gick den ena kvinnan på toaletten, varpå de två andra genast tog tillfället i akt för att prata om att de minsann tyckte att "toalettbesökande" kvinnas man hade lite dåligt ölsinne, för han hade minsann druckit 12 öl på festen i Lördags (kul fest, att sitta och räkna antalet öl som någon annans gubbe dricker).
Till slut börjar de att prata om att JAG läser Plaza Interiör, och de funderar på om jag kanske är inredningsarkitekt, och jag inser att de snart kommer att börja prata med mig...Måste genast komma på en undanflykt!!! Japp, jag hade rätt, till slut kom frågan.... Varpå jag svarade- Ni får faktiskt ursäkta, men jag vill vara ifred, för det här är min första permision ifrån ett mycket långt fängelsestraff... Det blev ögonblickligen tyst.....En stund i varje fall...Sedan frågade "skagenkvinnan" -VADÅ LÅNGT?? FLERA ÅR ELLER?? VAD HAR DU DÅ GJORT??? Jag blev ganska ställd över hennes nyfikenhet, och för en kort stund visste jag inte vad jag skulle svara, sen bara slank det ur mig- 6 år, men jag har 3 år kvar, men ointressant vad jag har gjort...MEN DET TYCKTE INTE HON!!! - Du behöver så klart inte berätta för oss, men det vore intressant att veta!!!  I och med att jag inte visste vad jag skulle säga, så valde jag att avstå kommentar helt och hållet.
Hur nyfiken får man egentligen vara?????

Sommliga verkar inte ha sina egna liv, utan måste leva genom andra!!!!




Kommentarer
Postat av: Ulrika

en del människor är helt otroliga. De är så nyfikna så det är riktigt äckligt. När jag ibland går själv, eller med Jens stannar en del folk, tystnar och sedan börjar de spekulera i hur det ska gå för mig.... De värkar tro att jag även är döv.

Ha det fint!

Kram

2009-03-30 @ 16:22:31
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: Anne

Tack, vad gullig du är. Du skeull eberättat för tantorna att du var en farlig en. Bara för att se reaktionen.En del livnär sig på att vara neagtiva skitpratare.Kram på dig.

2009-03-30 @ 17:02:01
URL: http://astas.wordpress.com
Postat av: Anonym

Goddagens! Så var det om kvinnor IGEN....de babblar om sina saker,lite skvallriga kanske. Vad pratar ni om,ni grabbar,på ditt jobb? Sex? Kvinnor? Vilka finigar det var på krogen i lördags? Hur mycket krav sambon har(som kanske är befogat,för ni jobbar bägge 2 o hon tar hand om tvätten,städning,lagar mat,tar hand om barnen) Bilar? Fotboll? Om husbygget? Hur full man var i helgen? De som har barn,om dem,om de gjort något kul eller tvärtom? Om grannfejden? Folk pratar väl för fasen med varandra,om olika saker.

Häver du ur dig att du sitter i fängelse,så skulle nog de flesta dra sig undan,men det finns de som också blir intresserade och börjar prata.De har nog SITT liv ändå.Funkade det inte att vara "bad boy"? Nu fick du ju uppmärksamhet....Om du ogillar skitsnack,vad har du precis gjort i din blogg? Jo,pratat skit om dem,eller hur? Ha,ha! Fridens!

2009-03-30 @ 17:41:13
Postat av: E

ahahahahhahahahhahahahaha som vanligt så kvider jag av garv, kan verkligen se hur tanterna ser ut och det finns inget värre då man bara vill käka snabbt och dra.

2009-03-30 @ 18:05:55
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Malin-Hockeyfruga

hahaha vaddå förstår inte vad du menar!? Tycker ju själv att jag var hur ssschnygg som helst!! ;D haha



haha härlig lunch!! :P

2009-03-30 @ 18:31:34
URL: http://mysunshinestory.blogg.se/
Postat av: anne

Hade du inte kunnat lagt dig till med litet dalmål (om du nu inte pratar de normalt sett) och sagt att du hette Mattias. Då hade nog tanterna fått att snacka om.



Jag gillar inte den där sortens kär-ngar....

2009-03-30 @ 20:05:15
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Jumo

Du kanske är min bortglömde broder som jag inte visste finns? Vi får sätta oss ner och ta lite medicin tillsammans för att se om vi blir lika lugna och harmoniska samtidigt.. :-) // J

Förstår du finska?? hehehe

2009-03-30 @ 20:40:50
URL: http://jumo.blogg.se/
Postat av: Annelie

Hahahha! Det var verkligen en närgången fråga...men hur i hela fridens namn kom du på att säga så =)



Ha en härlig kväll!

2009-03-30 @ 20:55:10
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: tess

Ja du ja e stolt å kommer alltid vara de över mina barn.... ja om de inte blir kriminella då förståss... å ja ja hoppas han vågar vara den han e alltid. //Tess

2009-03-30 @ 21:25:23
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Jumo

Jag är på ölen eller kaffet...Hojta när du åker till staden! // J

2009-03-30 @ 22:38:23
URL: http://jumo.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ha ha ja men alla kvinnor är inte sådär.. Jag lovar! Dessutom är de väl bara när kvinnor är tillsammans med varann som de blir sådär och inte när de är med sina karlar :)

2009-03-30 @ 23:08:13
URL: http://fliza83.blogg.se/
Postat av: Helena

Hahaha, du är en riktig charmör du, men det är ju himla skönt att veta att jag har en upp på Kikki D åtminstone :)

2009-03-31 @ 05:14:14
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: Gbg-Lasse

Ha,ha,ha! Har jag blivit en medelålders kvinna från Sveriges baksida i din fantasi nu.DEN var bra!Gnäller? Jag bara tycker till om saker,grabben.Precis som du själv.Om du misstänker att det är någon kvinna,som du tydligen vet vem det är,fråga henne,om hon det är hon,vet ja.Min kuk,tror jag inte du skulle vilja se.....Mitt namn är Lasse Fridell

2009-03-31 @ 08:53:28
Postat av: tess

Ja ja tror ja har lärt mina barn en hel del som ger dom den säkerheten... men så du skriver med en sådan moder... hrm... va menar du med de??? //tess

2009-03-31 @ 10:35:24
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: anne

Flink var huvudet på spiken! :)

2009-03-31 @ 11:19:24
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Malin

OOOooooops! Själv är jag strax 40, (lever fortfarande på att kalla mig själv 30-plusare... )Tack för inlägget som beskriver precis exakt vad jag ska passa mig för att utvecklas! Huvva!!! Ryser! Räkna gubbens antal öl? Hur hinner dom? Jag har fullt upp med att dricka själv! Vad det gäller romantiken vid korvkiosken, över en mosbricka, så var det inte så romantiskt som det låt, men man får väl vrida till storyn lite? ha en finfin dag! Kramiz M

2009-03-31 @ 11:35:13
URL: http://tidsoptimistens.blogg
Postat av: Jen

Ha ha! Att leva genom andra är ett enkelt sätt att leva.

Jag pratar självklart inte om mig själv..-host-

Men alla kvinnor är faktiskt inte sådär.

Bara 98 procent ungefär. :P



Om du väntar på bullar så får du vänta ett tag till.

Rob lyckas gluffsa i sig varenda en på bara en dag. -mutter- :D

2009-03-31 @ 19:46:21
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Jen

Btw: Läste precis en gammal kommentar från dig.

Ang. "En jävla smålänning som styr"

Kan det vara agg mot HV mån tro!? :P

2009-03-31 @ 19:48:44
URL: http://pansky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0